10 darmowych i ekspresowych sposobów na relaks!

10 darmowych i ekspresowych sposobów na relaks!
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Znalezienie czasu na odpoczynek często wydaje nam się niemożliwe, ponieważ jesteśmy błędne przekonani, że na jakościowy relaks trzeba mieć przynajmniej kilka wolnych godzin i pieniądze. 

Tymczasem dla pełnego i wysokiej jakości relaksu wystarczy nawet kilkanaście minut spędzona odpowiednio i mądrze. W tym artykule podpowiemy, jak zrelaksować się szybko i bez dodatkowych kosztów.

Medytacja

Medytacja to świetny sposób na relaks, co potwierdzają liczne badania. Kilka mantr dziennie może obniżyć poziom stresu i poprawić samopoczucie. Znajdź więc ciche, wygodne miejsce, skup się na oddychaniu i odsuń swój niepokój!

Ciepła kąpiel

Jeśli miałeś ciężki dzień w pracy, weź ciepłą kąpiel! Według National Institutes of Health ciepła kąpiel może zapewnić dobry przepływ krwi, łagodząc w ten sposób napięcie oraz ból stawów i mięśni. A im mniej bólu i napięcia w ciele, tym bardziej umysł się uspokaja. Do kąpieli możesz dodać sole zapachowe, ulubiony olejek eteryczny lub płatki kwiatów.

Głębokie oddechy

Oddychanie – co może być łatwiejsze? Głębokie oddychanie to jeden z najlepszych sposobów radzenia sobie ze stresem. Kiedy jesteśmy niespokojni i spięci, nasz oddech staje się krótki i urywany, więc biorąc głęboki wdech, możesz dostarczyć mózgowi wystarczającą ilość tlenu. To z kolei stymuluje przywspółczulny układ nerwowy, który spowalnia bicie serca, obniża ciśnienie krwi i tętno, zwiększa aktywność żołądka i rozluźnia niektóre mięśnie brzucha.

Samodzielny masaż

Zrób sobie masaż dłoni, aby natychmiast odprężyć się i uspokoić bicie serca. Nałóż krem ​​lub olejek na dłonie i dobrze masuj mięsień w pobliżu kciuka, aby uwolnić napięcie z ramion, szyi i głowy. Niezwykle relaksujący jest również masaż głowy – możesz użyć do niego specjalnego masażera, by był jeszcze przyjemniejszy.

Taniec

Zatańcz do ulubionej muzyki! Badania sugerują, że ludzie, którzy tańczą, mają lepsze samopoczucie i są bardziej odporni na stres. Nie ma znaczenia styl – tańcz tak, jak lubisz i czujesz! W ten sposób uwolnisz się od napięcia i zaktywizujesz produkcję endorfin w organizmie. Poza tym taniec to świetny trening dla serca.

Aromaterapia

Kojące aromaty mogą pomóc złagodzić stres i niepokój, stymulując receptory zlokalizowane w nosie i połączone z częścią mózgu odpowiedzialną za emocje. Wystarczy nałożyć kilka kropli ulubionego olejku na dłoń i głęboko wdychać. Relaksujący jest także zapach kawy lub cytrusów, a także kwiatów.

Zwierzęta

Po ciężkim i stresującym dniu przytul swojego futrzanego przyjaciela, a Twoje usta same zaczną się uśmiechać. Udowodniono, że zwierzęta domowe podnoszą poczucie własnej wartości właściciela, a głaskanie ich obniża stres i napięcie. Nawet prosty kontakt wzrokowy z pupilem może podnieść poziom hormonu oksytocyny, który działa antystresowo.

Śmiech

Śmiech to zdrowie i skuteczny sposób radzenia sobie ze stresem. Nauka to udowodniła. Histeryczny śmiech przyspiesza krążenie krwi i wzmacnia system odpornościowy. Dlatego zawsze miej pod ręką coś, co Cię rozbawia.

Całowanie

Według badań całowanie może pomóc obniżyć poziom kortyzolu we krwi. Więc jeśli masz pod ręką ukochaną osobę, pocałuj ją! Może dzięki temu oboje się zrelaksujecie.

Napinanie i rozluźnianie mięśni

W jednej z irlandzkich klinik walka ze stresem obejmuje specjalne ćwiczenia, które polegają na stopniowym napinaniu i rozluźnianiu pewnych grup mięśni, zaczynając od palców stóp. Napnij palce na 5 sekund, a następnie powoli je rozluźnij i powtórz na innych partiach ciała.

Zdj. główne: Chris Thompson/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Transformacja wnętrza za pomocą betonu architektonicznego – poradnik, jak uczynić to w kilku krokach
Transformacja wnętrza za pomocą betonu architektonicznego – poradnik, jak uczynić to w kilku krokach
Odkryj moc transformacji wnętrza za pomocą betonu architektonicznego. Przewodnik, który pokazuje jak krok po kroku odmienić przestrzeń.
Jak czerwony akcent w postaci fotela może odmienić twoje wnętrze?
Jak czerwony akcent w postaci fotela może odmienić twoje wnętrze?
Odkryj, jak samodzielnie odmienić styl swojego wnętrza, dodając czerwony akcent w postaci nowoczesnego fotela. Zaskocz gości unikalnym designem swojego domu!
Poradnik wyboru idealnego zbiornika na szambo – kwestie, na które warto zwrócić uwagę
Poradnik wyboru idealnego zbiornika na szambo – kwestie, na które warto zwrócić uwagę
Dowiedz się, jak wybrać idealny zbiornik na szambo. Przeanalizujemy kwestie, które można przegapić, i pomożemy Ci zrozumieć, na co warto zwrócić uwagę podczas procesu wyboru.
Ostatnie wpisy